Marjinal gelir marjinal üretim maliyetine nasıl bağlıdır?



Marjinal üretim maliyeti ve marjinal gelir, bir ürünün karını maksimize edecek çıktı miktarını ve birim fiyatını belirlemek için kullanılan ekonomik önlemlerdir. Rasyonel bir şirket her zaman karını maksimize etmeyi amaçlamakta Ne Zaman Emekli Olurumve marjinal gelir ile üretimin marjinal maliyeti arasındaki ilişki , bunun gerçekleştiği noktayı bulmaya yardımcı olmaktadır. Marjinal gelirin marjinal maliyete eşit olduğu nokta, bir şirketin karını maksimize eder.

Marjinal Üretim Maliyetinin Hesaplanması
Üretim maliyetleri , bir mal veya hizmet yapmakla ilgili her türlü masrafı içerir. Bu maliyetler sabit maliyetlere ve değişken maliyetlere bölünür . Sabit maliyetler, üretim seviyelerine bağlı olmayan bir işletmenin işletilmesinin nispeten sabit ve devam eden maliyetleridir. Sabit maliyetler, maaş ve ücretler gibi genel genel giderler, bina kiralama ödemeleri veya işletme maliyetlerini içerir. Değişken maliyetler, üretimde kullanılan malzemelerin maliyeti veya üretim sürecinde kullanılan makinelerin maliyeti gibi üretim seviyelerine doğrudan bağlı olan ve buna bağlı olan maliyetlerdir.

Toplam üretim maliyetleri, şu anki seviyelerde ürün üretmenin tüm masraflarını içerir: 150 widget üreten bir şirket, ürettiği 150 ünitenin tamamı için üretim maliyetine sahiptir. Üretim marjinal maliyeti bir üretim maliyeti olan ilave birim. Örneğin, 100 birim bir mal üretmenin toplam maliyeti 200 $ dır. 101 birim üretmenin toplam maliyeti 204 dolar. 100 birim üretmenin ortalama maliyeti 2 $ veya 200 $ ÷ 100'dür; Ancak, birim 101'in üretilmesi için marjinal maliyet 4 $ veya ($ 204 - 200 $) ÷ (101-100).

Bir noktada, şirket optimum üretim seviyesine ulaşırken, daha fazla birim üretmenin birim başına üretim maliyetini artıracağı nokta. Başka bir deyişle, ek üretim, sabit ve değişken maliyetlerin artmasına neden olur. Örneğin, belirli bir seviyenin ötesinde artan üretim, işçilere aşırı yüksek miktarda fazla mesai ücreti ödemeyi içerebilir veya makineler için bakım maliyetleri önemli ölçüde artabilir.

Marjinal üretim maliyeti, bu malın bir ek biriminin üretilmesinden kaynaklanan bir malın toplam maliyetindeki değişimi ölçer. Marjinal maliyet (MC), toplam maliyetdeki (TC) değişimi (Δ) miktardaki (Q) değişim ile bölerek hesaplanır. Calculus kullanılarak, marjinal maliyet, toplam maliyet fonksiyonunun ilk türevinin miktarına göre hesaplanmasıyla hesaplanır: MC = ΔTC / ΔQ.

Üretim kapasitesi değiştikçe, üretimin marjinal maliyetleri değişebilir. Örneğin, üretimin günde 200 ila 201 birim arasında artırılması, küçük bir işletmenin ek iş ekipmanı satın almasını gerektiriyorsa, o zaman marjinal üretim maliyeti çok yüksek olabilir. Ancak, iş, mevcut ekipmanı kullanarak 150 ila 151 birim arasında bir artış düşünürse, bu gider önemli ölçüde daha düşük olabilir.

Düşük marjinal üretim maliyeti, işletmenin belirli bir üretim hacminde daha düşük sabit maliyetlerle çalıştığı anlamına gelir. Üretimin marjinal maliyeti yüksek ise, o zaman üretim hacminin artması maliyeti de yüksektir ve artan üretim, işletmenin en iyi çıkarları arasında olmayabilir.

Marjinal Gelir Hesabı
Marjinal gelir , bir ürünün bir başka birimi satıldığında gelirdeki değişikliği ölçer. Bir şirketin 10 $ birim satış için widget sattığını varsayalım, ayda ortalama 10 widget satıyor ve her ay 100 $ kazanıyor. Widget'lar çok popüler hale geliyor ve aynı şirket şu anda aylık 10 $ 'lık bir gelir için 10 $ karşılığında 11 widget satıyor. Bu nedenle, 11. widget için marjinal gelir 10 $ 'dır.

Marjinal gelir, toplam gelirdeki değişimi miktardaki değişime bölerek hesaplanır. Calculus cinsinden, marjinal gelir, toplam gelir fonksiyonunun miktarına göre ilk türevidir: MR = dTR / dQ. Örneğin, bir ürünün fiyatının 10 ABD doları olduğunu ve şirketin günde 20 birim ürettiğini varsayalım. Toplam gelir, fiyatı üretilen miktar ile çarparak hesaplanır. Bu durumda, toplam gelir 200 $ veya 10 x 20'dir. 21 birim üretmenin toplam geliri 205 $ 'dır. Marjinal gelir 5 $ veya (205 - 200 $) ÷ (21-20) olarak hesaplanır.

Marjinal gelir ve marjinal üretim maliyeti eşit olduğunda, kâr, bu çıktı ve fiyat seviyesinde maksimize edilir. Analiz açısından ilişki şu şekilde ifade edilir: ΔTR / ΔQ = ΔTC / dQ. Örneğin, bir oyuncak şirketi her biri 10 dolara 15 oyuncak satabilir. Ancak, şirket 16 adet satıyorsa, satış fiyatı her biri için 9,50 $ 'a düşmektedir. Marjinal gelir 2 $ veya ((16 x 9.50) - (15 x10)) ÷ (16-15) 'dir. Marjinal maliyetin 2,00 dolar olduğunu varsayalım; Şirket bu noktada kârını en üst seviyeye çıkarır çünkü marjinal gelir marjinal maliyetine eşittir.

Marjinal gelir üretimin marjinal maliyetinden daha az olduğunda, bir şirket çok fazla üretmekte ve marjinal gelir üretimin marjinal maliyetine eşit olana kadar tedarik edilen miktarı azaltmalıdır . Marjinal gelir marjinal maliyetten daha büyük olduğunda, firma yeterli mal üretmiyor ve kâr maksimize edilene kadar üretimini artırmalı.

Marjinal Gelir Nasıl Artar?
Marjinal gelir, bir ek iyi bir birim üretmekten elde edilen gelir, marjinal üretim maliyetinden daha hızlı büyürse (veya daha yavaş küçülürse) artar. Artan marjinal gelir, şirketin tüketici talebine göre çok az üretmekte Ne Zaman Emekli Olurumolduğunun bir işaretidir ve üretim genişlerse kâr fırsatları vardır.

Bir şirketin oyuncak asker ürettiğini söyleyelim. Bir miktar üretimden sonra, 100'üncü oyuncak askerini yaratmak için şirkete 5 dolarlık malzeme ve işçilik yaptırıyor. Yani 100 inci oyuncak asker 15 $ için satıyor. Bu oyuncak için kar 10 $. Şimdi, 101 varsayalım st oyuncak asker de 5 $ maliyeti, ama bu sefer 17 $ için satabilirsiniz. 101 için kar st oyuncak asker, 12 $, 100 için faydasından daha büyüktür inci oyuncak asker. Bu artan marjinal gelirlere bir örnektir.

Belirli bir miktardaki tüketici talebi için, üretim arttıkça marjinal gelir azalır. Indenge , marjinal gelir marjinal maliyetleri eşittir; Dengedeki ekonomik kazanç yoktur . Piyasalar gerçek dünyada asla dengeye ulaşmaz; Sadece dinamik olarak değişen bir dengeye doğru yönelirler. Yukarıdaki örnekte olduğu gibi, marjinal gelir artabilir çünkü tüketici talepleri değişti ve bir mal veya hizmetin fiyatını yükseltti.

Marjinal maliyetlerin, öncekilerden daha düşük olması da olabilir. Marjinal maliyetler, emeğin marjinal gelir ürünü arttıkça azalır - işçiler daha becerikli hale gelir, yeni üretim teknikleri benimsenir, ya da teknoloji ve sermaye mallarındaki değişiklikler üretimi artırır.

Marjinal Gelir Düşmeye Başladığında
Beklenen marjinal gelir düşmeye başladığında, bir şirketin sebebine daha yakından bakması gerekir. Bu dan olabilir pazar doygunluğu veya  fiyat savaşları rakiplerle. Bu durumda şirket  , ürün hattını taze tutabilmek için araştırma ve geliştirmeye para ayırarak bunu planlamalıdır  . Marjinal gelirde beklenen düşüşü artırmak için mevcut ürünlerine ek ürünler veya ek özellikler ekleyebilir.

Bir şirketin düşüş bekledikten sonra marjinal gelirini artıramayacağına inanılırsa, şirketin hem marjinal gelirine hem de ek bir hizmet biriminin ek bir biriminin üretilmesine yönelik marjinal maliyetine bakması ve bakımını planlaması gerekecektir. satış hacmi kesiştiği noktada. Şirket bu noktadan sonra hacmini artırmayı planlıyorsa , her bir ek mal veya hizmet birimi zarar görecek ve üretilmemelidir. (İlgili okuma için, bakınız: azalan iadeler kanunu marjinal geliri nasıl etkiler? )

Marjinal fayda
Benzer olsa da, marjinal gelir marjinal fayda ile aynı değildir; Aslında, bu kapak tarafı. Marjinal gelir, bir şirketin bir ek birimini mal veya hizmet satarak elde ettiği ek geliri ölçerken, marjinal fayda , tüketicinin ek bir hizmet ya da hizmet birimi satın alma avantajını ölçer.

Bir ek bir hizmet veya bir birim ekleyerek getirilen bir tüketiciye sağlanan faydada artan artışı temsil eder. Marjinal fayda normalde bir mal veya hizmetin daha fazla tüketilmesiyle azalır.

Örneğin, yeni bir yemek masası almak isteyen bir tüketici düşünün. Yerel bir mobilya mağazasına gider ve 100 $ için bir masa satın alır. Sadece bir yemek odasına sahip olduğu için 100 $ için ikinci bir masa satın alması ya da satın almak istemiyordu. Ancak, o fiyat için inanılmaz bir değer olduğu için 50 $ için ikinci bir tablo satın almaya ikna olabilir. Bu nedenle, tüketici için marjinal fayda, yemek masası tablosunun ek birimi ile 100 $ ila 50 $ arasında azalır.

İkisini birbirine bağlayarak, widget-maker örneğimize geri dönelim. Bir müşterinin 10 widget satın almayı düşündüğünü varsayalım. Eğer 11.ci widget'ı satın almanın marjinal faydası 3 $ ise ve widget şirketi 11 inci widget'ını tüketici kazancını en üst düzeye çıkarmak için satmaya istekli ise, şirketin marjinal geliri 3 dolar olacak ve tüketicinin marjinal faydası 3 dolar olacaktı. .

Marjinal analiz
Bütün bu hesaplamalar diye bir teknik parçası olan marjinal analiz , ölçülebilir birimlere girdileri ayırır. İlk olarak 1870'lerde iktisatçılar tarafından geliştirilen, özellikle maliyet-fayda yönteminin uygulanmasında, iş yönetiminin bir parçası haline geldi - yukarıda açıkladığımız gibi marjinal gelirlerin marjinal maliyetten daha büyük olduğu zamanın tanımlanması. Maliyet-fayda analizine göre, bir marjinal gelir marjinal maliyete eşit olana kadar bir üretimin artmasına devam edilmelidir.

En uygun çıktı, marjinal fayda marjinal maliyete eşit ise, diğer maliyetler önemsizdir. Dolayısıyla marjinal analiz, yöneticilere gelecekteki kaynak tahsisi hakkında karar vermede nelere dikkat etmemelerini söyler: Ortalama maliyetleri, sabit maliyetleri ve batma maliyetlerini görmezden gelmeliler .

Örneğin, bir oyuncak üreticisi, satışından elde edilen tahmini gelirle bir ekstra oyuncak üretmenin maliyetlerini ölçmeye ve karşılaştırmaya çalışabilir. Farz edelim ki, ortalama olarak, bir oyuncağın yapımına 10 dolar mal oldu. Aynı dönemde ortalama satış fiyatı 15 $. Ancak bu, daha fazla oyuncak imal edilmesi gerektiği anlamına gelmez. Daha önce 1.000 oyuncak üretildiyse, şirket sadece 1,001 st oyuncağın maliyetini ve faydasını dikkate almalıdır . 1,001 st oyuncak yapmak için 12,50 dolara mal olacaksa , ancak sadece 12.49 dolara satılacaksa, şirket 1000'de üretimi durdurmalıdır.

Alt çizgi
İmalat şirketleri, ideal üretim seviyelerini belirlemek için marjinal üretim maliyetlerini ve marjinal gelirleri izlemektedir. Üretim seviyeleri değiştiğinde marjinal üretim maliyeti hesaplanmaktadır. Bu, işletmelerin kâr marjını belirleme ve karlılığı artırmak için daha rekabetçi olma planları yapmalarına olanak tanır .

En iyi girişimciler ve iş dünyası liderleri, Ne Zaman Emekli Olurummarjinal gelirlerdeki ve maliyetlerdeki değişiklikleri hızlı bir şekilde anlar, öngörür ve tepki verirler. Bu, kurumsal yönetim ve gelir döngüsü yönetiminde önemli bir bileşendir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Genişleme Politikası' nedir?

GARCH Süreci' nedir

70'in kuralı nedir