Marjinal gelir marjinal üretim maliyetine nasıl bağlıdır?
Marjinal üretim maliyeti ve
marjinal gelir, bir ürünün karını maksimize edecek çıktı miktarını ve birim
fiyatını belirlemek için kullanılan ekonomik önlemlerdir. Rasyonel bir şirket
her zaman karını maksimize etmeyi amaçlamakta Ne Zaman Emekli Olurumve
marjinal gelir ile üretimin marjinal maliyeti arasındaki ilişki , bunun
gerçekleştiği noktayı bulmaya yardımcı olmaktadır. Marjinal gelirin marjinal
maliyete eşit olduğu nokta, bir şirketin karını maksimize eder.
Marjinal Üretim Maliyetinin
Hesaplanması
Üretim maliyetleri , bir
mal veya hizmet yapmakla ilgili her türlü masrafı içerir. Bu maliyetler sabit
maliyetlere ve değişken maliyetlere bölünür . Sabit maliyetler, üretim
seviyelerine bağlı olmayan bir işletmenin işletilmesinin nispeten sabit ve
devam eden maliyetleridir. Sabit maliyetler, maaş ve ücretler gibi genel genel
giderler, bina kiralama ödemeleri veya işletme maliyetlerini içerir. Değişken
maliyetler, üretimde kullanılan malzemelerin maliyeti veya üretim sürecinde
kullanılan makinelerin maliyeti gibi üretim seviyelerine doğrudan bağlı olan ve
buna bağlı olan maliyetlerdir.
Toplam üretim maliyetleri,
şu anki seviyelerde ürün üretmenin tüm masraflarını içerir: 150 widget üreten
bir şirket, ürettiği 150 ünitenin tamamı için üretim maliyetine sahiptir.
Üretim marjinal maliyeti bir üretim maliyeti olan ilave birim. Örneğin, 100
birim bir mal üretmenin toplam maliyeti 200 $ dır. 101 birim üretmenin toplam
maliyeti 204 dolar. 100 birim üretmenin ortalama maliyeti 2 $ veya 200 $ ÷
100'dür; Ancak, birim 101'in üretilmesi için marjinal maliyet 4 $ veya ($ 204 -
200 $) ÷ (101-100).
Bir noktada, şirket optimum
üretim seviyesine ulaşırken, daha fazla birim üretmenin birim başına üretim
maliyetini artıracağı nokta. Başka bir deyişle, ek üretim, sabit ve değişken
maliyetlerin artmasına neden olur. Örneğin, belirli bir seviyenin ötesinde
artan üretim, işçilere aşırı yüksek miktarda fazla mesai ücreti ödemeyi
içerebilir veya makineler için bakım maliyetleri önemli ölçüde artabilir.
Marjinal üretim maliyeti,
bu malın bir ek biriminin üretilmesinden kaynaklanan bir malın toplam
maliyetindeki değişimi ölçer. Marjinal maliyet (MC), toplam maliyetdeki (TC)
değişimi (Δ) miktardaki (Q) değişim ile bölerek hesaplanır. Calculus
kullanılarak, marjinal maliyet, toplam maliyet fonksiyonunun ilk türevinin
miktarına göre hesaplanmasıyla hesaplanır: MC = ΔTC / ΔQ.
Üretim kapasitesi
değiştikçe, üretimin marjinal maliyetleri değişebilir. Örneğin, üretimin günde
200 ila 201 birim arasında artırılması, küçük bir işletmenin ek iş ekipmanı
satın almasını gerektiriyorsa, o zaman marjinal üretim maliyeti çok yüksek
olabilir. Ancak, iş, mevcut ekipmanı kullanarak 150 ila 151 birim arasında bir
artış düşünürse, bu gider önemli ölçüde daha düşük olabilir.
Düşük marjinal üretim
maliyeti, işletmenin belirli bir üretim hacminde daha düşük sabit maliyetlerle
çalıştığı anlamına gelir. Üretimin marjinal maliyeti yüksek ise, o zaman üretim
hacminin artması maliyeti de yüksektir ve artan üretim, işletmenin en iyi
çıkarları arasında olmayabilir.
Marjinal Gelir Hesabı
Marjinal gelir , bir ürünün
bir başka birimi satıldığında gelirdeki değişikliği ölçer. Bir şirketin 10 $
birim satış için widget sattığını varsayalım, ayda ortalama 10 widget satıyor
ve her ay 100 $ kazanıyor. Widget'lar çok popüler hale geliyor ve aynı şirket
şu anda aylık 10 $ 'lık bir gelir için 10 $ karşılığında 11 widget satıyor. Bu
nedenle, 11. widget için marjinal gelir 10 $ 'dır.
Marjinal gelir, toplam
gelirdeki değişimi miktardaki değişime bölerek hesaplanır. Calculus cinsinden,
marjinal gelir, toplam gelir fonksiyonunun miktarına göre ilk türevidir: MR =
dTR / dQ. Örneğin, bir ürünün fiyatının 10 ABD doları olduğunu ve şirketin
günde 20 birim ürettiğini varsayalım. Toplam gelir, fiyatı üretilen miktar ile
çarparak hesaplanır. Bu durumda, toplam gelir 200 $ veya 10 x 20'dir. 21 birim
üretmenin toplam geliri 205 $ 'dır. Marjinal gelir 5 $ veya (205 - 200 $) ÷
(21-20) olarak hesaplanır.
Marjinal gelir ve marjinal
üretim maliyeti eşit olduğunda, kâr, bu çıktı ve fiyat seviyesinde maksimize
edilir. Analiz açısından ilişki şu şekilde ifade edilir: ΔTR / ΔQ = ΔTC / dQ.
Örneğin, bir oyuncak şirketi her biri 10 dolara 15 oyuncak satabilir. Ancak,
şirket 16 adet satıyorsa, satış fiyatı her biri için 9,50 $ 'a düşmektedir.
Marjinal gelir 2 $ veya ((16 x 9.50) - (15 x10)) ÷ (16-15) 'dir. Marjinal
maliyetin 2,00 dolar olduğunu varsayalım; Şirket bu noktada kârını en üst
seviyeye çıkarır çünkü marjinal gelir marjinal maliyetine eşittir.
Marjinal gelir üretimin
marjinal maliyetinden daha az olduğunda, bir şirket çok fazla üretmekte ve
marjinal gelir üretimin marjinal maliyetine eşit olana kadar tedarik edilen
miktarı azaltmalıdır . Marjinal gelir marjinal maliyetten daha büyük olduğunda,
firma yeterli mal üretmiyor ve kâr maksimize edilene kadar üretimini artırmalı.
Marjinal Gelir Nasıl Artar?
Marjinal gelir, bir ek iyi
bir birim üretmekten elde edilen gelir, marjinal üretim maliyetinden daha hızlı
büyürse (veya daha yavaş küçülürse) artar. Artan marjinal gelir, şirketin
tüketici talebine göre çok az üretmekte Ne Zaman Emekli Olurumolduğunun
bir işaretidir ve üretim genişlerse kâr fırsatları vardır.
Bir şirketin oyuncak asker
ürettiğini söyleyelim. Bir miktar üretimden sonra, 100'üncü oyuncak askerini
yaratmak için şirkete 5 dolarlık malzeme ve işçilik yaptırıyor. Yani 100 inci
oyuncak asker 15 $ için satıyor. Bu oyuncak için kar 10 $. Şimdi, 101 varsayalım
st oyuncak asker de 5 $ maliyeti, ama bu sefer 17 $ için satabilirsiniz. 101
için kar st oyuncak asker, 12 $, 100 için faydasından daha büyüktür inci
oyuncak asker. Bu artan marjinal gelirlere bir örnektir.
Belirli bir miktardaki
tüketici talebi için, üretim arttıkça marjinal gelir azalır. Indenge , marjinal
gelir marjinal maliyetleri eşittir; Dengedeki ekonomik kazanç yoktur .
Piyasalar gerçek dünyada asla dengeye ulaşmaz; Sadece dinamik olarak değişen
bir dengeye doğru yönelirler. Yukarıdaki örnekte olduğu gibi, marjinal gelir
artabilir çünkü tüketici talepleri değişti ve bir mal veya hizmetin fiyatını
yükseltti.
Marjinal maliyetlerin,
öncekilerden daha düşük olması da olabilir. Marjinal maliyetler, emeğin
marjinal gelir ürünü arttıkça azalır - işçiler daha becerikli hale gelir, yeni
üretim teknikleri benimsenir, ya da teknoloji ve sermaye mallarındaki
değişiklikler üretimi artırır.
Marjinal Gelir Düşmeye
Başladığında
Beklenen marjinal gelir
düşmeye başladığında, bir şirketin sebebine daha yakından bakması gerekir. Bu
dan olabilir pazar doygunluğu veya fiyat
savaşları rakiplerle. Bu durumda şirket
, ürün hattını taze tutabilmek için araştırma ve geliştirmeye para
ayırarak bunu planlamalıdır . Marjinal
gelirde beklenen düşüşü artırmak için mevcut ürünlerine ek ürünler veya ek
özellikler ekleyebilir.
Bir şirketin düşüş
bekledikten sonra marjinal gelirini artıramayacağına inanılırsa, şirketin hem
marjinal gelirine hem de ek bir hizmet biriminin ek bir biriminin üretilmesine
yönelik marjinal maliyetine bakması ve bakımını planlaması gerekecektir. satış
hacmi kesiştiği noktada. Şirket bu noktadan sonra hacmini artırmayı planlıyorsa
, her bir ek mal veya hizmet birimi zarar görecek ve üretilmemelidir. (İlgili
okuma için, bakınız: azalan iadeler kanunu marjinal geliri nasıl etkiler? )
Marjinal fayda
Benzer olsa da, marjinal
gelir marjinal fayda ile aynı değildir; Aslında, bu kapak tarafı. Marjinal
gelir, bir şirketin bir ek birimini mal veya hizmet satarak elde ettiği ek
geliri ölçerken, marjinal fayda , tüketicinin ek bir hizmet ya da hizmet birimi
satın alma avantajını ölçer.
Bir ek bir hizmet veya bir
birim ekleyerek getirilen bir tüketiciye sağlanan faydada artan artışı temsil
eder. Marjinal fayda normalde bir mal veya hizmetin daha fazla tüketilmesiyle
azalır.
Örneğin, yeni bir yemek
masası almak isteyen bir tüketici düşünün. Yerel bir mobilya mağazasına gider
ve 100 $ için bir masa satın alır. Sadece bir yemek odasına sahip olduğu için
100 $ için ikinci bir masa satın alması ya da satın almak istemiyordu. Ancak, o
fiyat için inanılmaz bir değer olduğu için 50 $ için ikinci bir tablo satın
almaya ikna olabilir. Bu nedenle, tüketici için marjinal fayda, yemek masası
tablosunun ek birimi ile 100 $ ila 50 $ arasında azalır.
İkisini birbirine bağlayarak,
widget-maker örneğimize geri dönelim. Bir müşterinin 10 widget satın almayı
düşündüğünü varsayalım. Eğer 11.ci widget'ı satın almanın marjinal faydası 3 $
ise ve widget şirketi 11 inci widget'ını tüketici kazancını en üst düzeye
çıkarmak için satmaya istekli ise, şirketin marjinal geliri 3 dolar olacak ve
tüketicinin marjinal faydası 3 dolar olacaktı. .
Marjinal analiz
Bütün bu hesaplamalar diye
bir teknik parçası olan marjinal analiz , ölçülebilir birimlere girdileri
ayırır. İlk olarak 1870'lerde iktisatçılar tarafından geliştirilen, özellikle
maliyet-fayda yönteminin uygulanmasında, iş yönetiminin bir parçası haline
geldi - yukarıda açıkladığımız gibi marjinal gelirlerin marjinal maliyetten
daha büyük olduğu zamanın tanımlanması. Maliyet-fayda analizine göre, bir
marjinal gelir marjinal maliyete eşit olana kadar bir üretimin artmasına devam
edilmelidir.
En uygun çıktı, marjinal
fayda marjinal maliyete eşit ise, diğer maliyetler önemsizdir. Dolayısıyla
marjinal analiz, yöneticilere gelecekteki kaynak tahsisi hakkında karar vermede
nelere dikkat etmemelerini söyler: Ortalama maliyetleri, sabit maliyetleri ve
batma maliyetlerini görmezden gelmeliler .
Örneğin, bir oyuncak
üreticisi, satışından elde edilen tahmini gelirle bir ekstra oyuncak üretmenin
maliyetlerini ölçmeye ve karşılaştırmaya çalışabilir. Farz edelim ki, ortalama
olarak, bir oyuncağın yapımına 10 dolar mal oldu. Aynı dönemde ortalama satış
fiyatı 15 $. Ancak bu, daha fazla oyuncak imal edilmesi gerektiği anlamına
gelmez. Daha önce 1.000 oyuncak üretildiyse, şirket sadece 1,001 st oyuncağın
maliyetini ve faydasını dikkate almalıdır . 1,001 st oyuncak yapmak için 12,50
dolara mal olacaksa , ancak sadece 12.49 dolara satılacaksa, şirket 1000'de
üretimi durdurmalıdır.
Alt çizgi
İmalat şirketleri, ideal
üretim seviyelerini belirlemek için marjinal üretim maliyetlerini ve marjinal
gelirleri izlemektedir. Üretim seviyeleri değiştiğinde marjinal üretim maliyeti
hesaplanmaktadır. Bu, işletmelerin kâr marjını belirleme ve karlılığı artırmak
için daha rekabetçi olma planları yapmalarına olanak tanır .
En iyi girişimciler ve iş
dünyası liderleri, Ne
Zaman Emekli Olurummarjinal
gelirlerdeki ve maliyetlerdeki değişiklikleri hızlı bir şekilde anlar, öngörür
ve tepki verirler. Bu, kurumsal yönetim ve gelir döngüsü yönetiminde önemli bir
bileşendir.
Yorumlar
Yorum Gönder